luni, 8 aprilie 2013

Primul proces din viaţa mea

Postat luni, 8 aprilie 2013  la ora 23:28:00  

        Nici bine nu mi s-a uscat cerneala pe buletinul de 18 ani, că mi-a şi venit prima citaţie din viaţa mea de chemare în instanţă; Acum un an povesteam tot pe acest blog cum, într-o noapte când mă întorceam de la şcoală, mi s-a furat telefonul în scara de bloc şi-apoi am mers la poliţie, unde am depus o plângere împotriva tâlharului. Ce nu mi s-a explicat însă atunci e că, după efectuarea mai multor paşi, urma să fiu chemată în instanţă în proces cu tip.
        Şi uite cum ieri, când stăteam liniştită acasă îmi vine acasă o citaţie de la Preşedintele Judecătoriei Sectorului 5 Bucureşti în care era scris asta:
         "[...] Anamaria, cu ultimul domiciliu în [...] , este chemat în aceasta instanţă, camera P21, C1 penal, în ziua de 22 aprilie 2013, ora 9:00 în calitate de parte civilă, în proces cu [...] , în calitate de inculpat, pentru Fond-talharie (art. 211 C.P.).
         Partea citată are dreptul la un apărător cu care să se prezinte în termenul fixat.
         În cazurile prevazute de art. 171 alin. 2 şi 3 Cod Procedură Penală, apărea este
obligatorie, în cazul în care partea nu îşi alege apărător cu care să se prezinte la termenul fixat, i se va desemna un apărător din oficiu.
         În vederea exercitării dreptului la apărare, partea citată poate sa consulte dosarul aflat la arhiva instanţei. Partea căreia, personal, prin reprezentant sau apărător ales sau prin funcţionarul sau partea însărcinată cu primirea corespondenţei, i s-a înmanat în mod legal citaţia pentru un termen de judecată nu mai este citată pentru termenele ulterioare, chiar dacă ar lipsi la vreunul din aceste termene cu excepţia situaţiilor în care prezenţa e obligatorie potrivit legii."
         Cum am văzut cuvintele "chemat în instanţă" , "judecătorie", "Cod Penal" şi alte expresii din domeniul ăsta, n-am mai gândit deloc limpede, m-am panicat şi nu prea înţelegeam logica întâmplării. Nu înţelegeam de ce sunt chemată în instanţă din moment ce eu nu am cerut asta, având în vedere că eu sunt partea vătămată. Eu ştiam doar că am depus o plângere împotriva tâlharului acum un an şi că dacă va fi prins va lua acolo nişte ani de stat la răcoare şi pe mine mă va lăsa în pace, că partea mea se încheia acolo. Ulterior am aflat că din moment ce am depus acea plângere acum un an, automat voi fi chemată să mă judec cu el. Dar cum mâncătorii de gogoşi de la secţia de poliţie nu mi-au spus nimic, nu aveam de unde să ştiu, mai ales că nu mai avusesem experienţe de genu' ăsta până atunci.
         În fine, am vorbit cu Luiza, ştiind că mama ei lucrează în domeniu şi are mai multe cunoştinţe despre asta decât pot avea eu şi mi-a explicat că e mai bine să renunţ la judecată, pentru că nu are rost să continui aiurea, să cheltui bani inutil, să-mi pierd timpul degeaba şi să mai risc să-mi taie şi-ăla gatu'... Aşa că azi am fost la Judecătoria Sectorului 5 Bucureşti (pe Splaiul Independenţei, nr. 5, sect. 4) cu citaţia, buletinul şi cererea de renunţare la judecată.
         Am ajuns în uriaşa clădire (care până azi crezusem că e o catedrală sau o mănăstire la cum arată) am trecut prin detectorul de metale care a început şă ţiuie din cauza pierce-ului industrial (ar fi fost culmea să mă pună să-l scot şi să-mi pierd juma' de oră explicându-le gaborilor că nu pot da pierce-ul jos cel puţin 2 luni) şi am început să căutăm Registratura în ditamai clădirea care seamănă taaare bine cu Şcoala de Magie a lui Harry Ptter, Hogwarts.
         Am găsit ce căutam, am intrat, apoi am încercat să-i explic tipului mai mult bâlbâindu-mă ce doresc să fac. Nereuşind să-mi găsesc cuvintele, i-am dat citaţia şi cererea şi a înţeles singur ce doresc. M-a rugat să mai completez ceva la cerere, pentru că nu specificasem clar la ce mă refer apoi mi-a spus ce se va întâmpla mai departe, adăugând şi "îţi explic toate astea pentru că văd că de-abia ai devenit majoră şi mai mult ca sigur nu prea eşti familiarizată cu situaţia asta şi cu toţi aceşti termeni". A fost drăguţ şi chiar am înţeles din ce mi-a explicat.
         Acum, din câte am înţeles, eu nu mai sunt implicată în proces, dar tipul e posibil să meargă în continuare la bulău, pentru că este în interesul statului, deoarece e caz de tâlhărie şi aşa e cel mai bine, ca tipul să nu mai repete fapta prea curând.
         Toate bune, frumoase şi încheiate ok, uite că am trecut cu uşurinţă şi peste primul proces din viaţa mea. Să sperăm că a fost primul şi în acelaşi timp şi ultimul! 

Despre Annitu

Write admin description here..

22 de comentarii:

  1. Cam ciudat ca judecatoria sectorului 5 e in sectorul 4, e bine ca ai trecut peste acest proces cu bine .

    RăspundețiȘtergere
  2. Felicitari pentru ca ai reusit sa treci peste primul proces ;) sper sa fie si ultimul din viata ta;)

    RăspundețiȘtergere
  3. Bine ca ai trecut cu bine de primul proces din viata ta si nu e nimic grav.

    RăspundețiȘtergere
  4. e ok ca nu a fost ceva mai grav si ca esti bine

    RăspundețiȘtergere
  5. Prima oara am crezut ca ai facut tu ceva :)))) cand am vazut "primul proces din viata mea" :))))

    RăspundețiȘtergere
  6. Imi dau seama prin ce-ai trecut. :)
    Tot ce pot zice e ca sa ai grija , si sa stai la curent cu ce va "pati" inculpatul :) Mult noroc.

    RăspundețiȘtergere
  7. Totul este bine cand se termina cu bine :D sa stea la bulau [-( sa nu mai fure de la lume, la munca nu la intins mana ....

    RăspundețiȘtergere
  8. Interesanta "aventura"

    RăspundețiȘtergere
  9. @ Adrian, şi eu m-am gândit la asta, dar la cum arată sectorul 5, era dărâmată de ţigani până acum.

    @ vineamario, mulţumesc frumos. Şi eu sper.

    @ Iasminutza, da... putea fi într-adevăr mult mai rău.

    @ Anonim (Key), cum să fac eu ceva? Doar mă ştii cât sunt de cuminte.

    @ senol eduard, dacă pot o să mă interesez de soarta tipului, dar fără să forţez lucrurile. Merci!

    @ Marius Manda, aşa e. Să sperăm că asta a fost o lecţie şi pentru el.

    RăspundețiȘtergere
  10. ei...inca nu s-a terminat...probabil cai ai depus o renuntare la a te mai constitui parte civila, cu alte cuvinte nu mai ai nici o pretentie baneasca de la cel care ti-a furat telefonul...in continuare, pana la pronuntarea unei sentinte, ai putea sa mai fi citata ca si parte vatamata. abia dupa aceea (dupa pronuntarea sentintei) poti spune ca s-a terminat primul proces din viata ta.

    RăspundețiȘtergere
  11. Iti spun sincer ca in momentul in care am citit titlul articolului, ma gandeam la proces de formare sau cine stie ce alte lucruri, dar la proces in instanta, nu ma gandisem.
    Ai facut bine ca ai renuntat la proces. Era prea costisitor...
    Iti doresc sa nu mai treci prin asta niciodata :*

    RăspundețiȘtergere
  12. Poate nu prea sunt eu familiarizat cu legea, dar mi se pare de-a dreptul penibil să dau în judecată o persoană pentru a-mi recupera bunul pe care mi l-a luat, fie prin forță brută, fie printr-o înșelătorie. În fine. Mă bucur că s-a terminat cu bine. Eu nu am avut niciun proces până acum. Dar desigur, este timp! :))
    Oricum, bine că ai trecut peste, sis! :*

    RăspundețiȘtergere
  13. E foarte urat cand iti vine o astfel de citatie si nu intelegi nimic din ea, bine ca ai fost si ca ai inteles cate ceva. Sper sa intre unde ii este locul acelui gunoi`, scuze de expresie.

    RăspundețiȘtergere
  14. Interesanta intamplare. Probabil ca as fi ramas intr-un fel incremenit daca mi s-ar fi intamplat mie asa ceva. Presupun ca a fost mai bine ca ai renuntat la judecata, atata timp cat talharul oricum a ajuns sau o sa ajunga unde ii e locul.

    RăspundețiȘtergere
  15. As fi reactionat si eu la fel daca m-as fi aflat in situatia ta, peste catva timp mi-as fi dat seama despre ce e vorba si m-as fi calmat.
    Deocamdata nu am participat la niciun proces.. si sper sa nu particip vreodata.

    RăspundețiȘtergere
  16. Prea multe cazuri de genul, dar ai facut bine sa il denunti, daca nu aceste lucruri nu se vor opri niciodata.

    RăspundețiȘtergere
  17. Cum ai devenit majoră, cum ai parte de aventuri :) Bine că ai scăpat repede.

    RăspundețiȘtergere
  18. @ Anonim, s-a terminat în cele din urmă. A trecut data procesului şi nu am mai primit nicio înştiinţare sau ceva de genul ăsta, deci bănuiesc că e totul ok acum.

    @ viorel, mulţumesc, şi eu sper să nu mai fie nevoie să am parte vreodată de asta.

    @ Ştefan, şi eu sunt fix de-aceeaşi părere. Totul ar trebui să fie mult mai simplu în astfel de cazuri.

    @ zdwub, îţi dai seama că mie mi-a picat faţa când am văzut citaţia aia :))

    @ Alex Stan, da...am făcut bine că am renunţat. Sper să nu mai aud de tipul ăla niciodată şi să nu-i mai văd mecla prin zonă prea curând.

    @ Sergiu, şi eu îţi doresc să nu fi nevoit să participi vreodată la un proces. E naşpa...

    @ Gabriela, da.. din păcate astfel de cazuri sunt întânite tot mai des şi tot mai puţine din ele se rezolvă...

    @ Andreia, exact ce spuneam şi eu :))

    RăspundețiȘtergere
  19. E bine ca ai trecut cu bine!...O seara placuta! Pupici!

    RăspundețiȘtergere
  20. Hai ca nu e nimic grav, ai scapat destul de rapid :D Eu am fost chemata in instanta anul trecut ca martora la un proces foarte amplu, ceva crima..

    RăspundețiȘtergere

Ai o părere despre ce-ai citit mai sus ?

Abonează-te
ca să primești e-mail când se postează ceva nou.

© 2011 - 2017 Război în... 1. Toate drepturile rezervate.
back to top